Translate

7 Nisan 2013 Pazar

DÖRT SİLAHŞÖRLERDEN BİRİNCİSİ: FARKINDA OLMAK

Son yıllarda kullanılan şekliyle FARKINDALIK. Başa bela bir durum olduğunu söyleyerek başlamak istiyorum. Altı duyumuzla algılamak olarak tanımlayabilir miyiz? İlk aşamada beş duyumuz, yani hepimizin ilkokulda tabiat bilgisi dersinde öğrendiğimiz beş duyu. Altıncı ise, zaman içerisinde gelişen veya gelişmeyen algılama biçimi diyelim. Kısaca; beş duyumuzla varlığını tespit ettiğimiz şeylerin aklımızda şekillenmesi ve yorumlanması. Bilim insanları, uzmanlar benim bu tarifime ne der bilmiyorum ama ben kendimce böyle bir açıklama getiriyorum. Nedense, farkındalık kelimesini her duyuşumda aklıma gelen ilk şey Sezen Aksu'nun Ünzile isimli şarkısı oluyor. İnsan aklı iste. Hani köyün en son çitinde dünyanın bittiğine inanan Ünzile. Sonra, demek ki diyorum, her şey bilmeyle başlıyor. Ardından, edindiğin bu bilgiye dayanarak sorular sormaya da başladın mi? Tamam, farkındalığa hoş geldin. Dedim ya, zor bir durum, sussan olmuyor, susmasan olmaz. Bu noktada, kendi gözlemlerime dayanarak, önemli bazı faktörlerin devreye girdiğini düşünüyorum. Cinsiyet, sosyal statü ve benzerleri ya da içinde bulunduğumuz şartları algılama ve yorumlama biçimimiz davranışlarımızı şekillendiriyor. O zaman şu soruyu sormak istiyorum: siz neyin farkındasınız? Görüşmek üzere, şimdilik hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder