Translate

18 Nisan 2013 Perşembe

THE NATIONAL DAY OF UNPLUGGING

Türkçe'ye Ulusal Prizden Çekme Günü olarak çevirmeye karar verdim. İngilizce bilenlerden teyit rica ediyorum. Günlerden 4 Mart, sabah kalkıp ilk iş çay suyunu koydum sonra televizyonu açtım. Haberleri dinleyip haberdar olacağım. Türkiye'de sevdiğimiz dizileri, filmleri izlerken araya giren reklamların süresinden şikayet edilir ya. Onları Amerika'da televizyon izleyin diyorum. Tam anlamıyla reklam arası program durumu yaşanıyor. Piyasadaki ürünlerin tanıtımı diye düşündüğüm için aslında ben o kadar sinirlenmiyorum. Bir sürü ürünü reklam sayesinde kullanmaya başladığım. Yani tanıtım çok önemli. Sinirlenenler ise ihtiyaç molası olarak değerlendirebilirler. Yurt dışında yaşamaya başlayanlar için tam bir kaynak olduğunu söyleyebilirim. Bizim ulusal kanallardaki sabah haberleri tadında bir program izliyorum. Spiker ulusal prizden çekme günü hakkında konuşuyor. Ben de hayretler içerisinde dinliyorum. Haberin sonunda, dayanamadım saat farkına rağmen eşime mesaj attım. 'the national day of unplugging'e katılacak mısın?' O kadar meşgul olmasına rağmen, binlerce kilometre uzaktan aldığı bu garip mesaja hemen cevap yazdı. 'katılayım ama, o ne?' Ben de üşenmeden uzun uzun anlattım. Cevap olarak bir gülümseme işareti geldi. 2003 yılında REBOOT (sistemi yeniden yükleme)adı altında yapılanmış bir proje. Hedef; bütün medya ve teknolojiden uzaklaşıp, insanların yenilenmek adına bir ara vermeleri.Buna göre, sevdiğiniz kişiler ve işlerle teknoloji olmadan ilgileneceğiniz umuluyor. Ne kadar mümkün?. Kaç kişi gerçekten bunu uyguluyor? Tam bir soru işareti. Ben çocukken ne cep telefonu vardı ne de bilgisayar. Mahallenin diğer çocuklarıyla sokakta, bahçede koşup oynardık. Oyun takımına giremedik diye annelerimiz bizi psikologa götürmezlerdi. Kavga etmenin raconunu bilir, belden aşağı vurmazdık. Kocaman insanlar olduk hala ilkokuldan arkadaşlarımız var. Obezitenin adını bile duymamıştık. Şimdi, anne babalar çocuklarını bilgisayarın başından kaldırmak için mücadele ediyorlar. Cep telefonu kullanımı ise apayrı bir konu başlığı olur. Teknolojiden faydalanmanın sosyal bir disiplini olması gerektiğini düşünüyorum. En azından yüz yüze konuşmanın sağlayacağı faydalardan mahrum kalınmamalı. Ben kendime bazı basit kurallar koydum ve elimden geldiğince uygulamaya özen gösteriyorum. Sizlerden de seneye 4 Mart tarihinde teknolojiyi prizden çekmenizi diliyorum. Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder